تفاوت ایزوگام دولایه با تک لایه و سه لایه

انتخاب مواد اولیه و کیفیت تولید و قیمت عایق رطوبتی بسیار متنوع بوده و همان طور که می دانید انواع عایق های رطوبتی پیش ساخته ایزوگام در دسته ها و انواع مختلف تولید می شوند که هر یک کاربرد و مزیت خود را دارند. بدیهی است که کیفیت و قیمت، دو عامل اصلی و زمینه ساز تصمیم گیری خریداران عمده ایزوگام مستقیم از کارخانه است. در این مبحث به تفاوت ایزوگام دولایه با تک لایه و سه لایه و کاربردهای هر یک به صورت اختصار می پردازیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

ایزوگام دولایه چیست و چه مصارفی دارد؟

به صورت کلی اشاره می کنیم که ایزوگام دولایه، بیشترین مصرف و کاربرد را در صنایع ساختمانی و عمرانی و تاسیساتی دارد. مصرف ایزوگام دولایه برای پوشش دهی رایج تر است و در نتیجه میزان تولید عایق رطوبتی دولایه در کارخانجات بالاتر است.
حالا ایزوگام دو لایه چیست و چگونه تولید می شود؟ بستر این محصول از دو لایه پلی استر و تیشوی نخدار تشکیل شده است. ایزوگام ها می توانند روکش فویل آلومینیومی و نایلون و پودر تالک داشته باشند. لایه ها (دولایه) روی هم قرار می گیرند و از حوضچه مذاب قیر رد می شوند.
کاربرد ایزوگام دولایه فویلدار برای پشت بام، دیوار، استخرها و مصارف سفارشی دیگر بهترین گزینه خواهد بود. ایزوگام دولایه می تواند با روکش های مختلف و متنوع پوشش داده شود که موجب کاربرد این محصول در پروژه های بسیاری است.

ایزوگام دولایه با ضخامت 3.5 الی 5 میلی متر با مقاومت بسیار عالی تولید می شود. معمولاً ایزولاسیون با ایزوگام دولایه بسیار مرسوم است.

تفاوت انواع ایزوگام (تک لایه، دولایه، سه لایه)

ایزوگام سه لایه با اضافه کردن یک لایه مفتول سیمی به ایزوگام دولایه ساخته می شود. این عایق های ایزوگام برای ساختمان ها کاربرد ندارد و برای مکان های خاص تولید شده و سنگین تر از ایزوگام دو لایه است.

  • ضخامت ایزوگام یک لایه (تک لایه) 3 میلیمتر است.
  • ایزوگام دولایه با ضخامت 3.5 الی 4 میلیمتر تولید می شود. ایزوگام سوپر صادراتی هیرمان با ضخامت 5 میلیمتر تولید می شود.
  • با اضافه شدن لایه تیشو به ایزوگام یک لایه،ایزوگام دولایه تولید و ساخته می شود.
  • ایزوگام تک لایه لایه را معمولاً در مکان هایی که شکل هندسی نامتوارن دارند مانند محل تقاطع پی و ستون و بالکن های سرپوشیده و آشپزخانه ها استفاده می کنند.
  • از ایزوگام تک لایه در مکان هایی با تراز پایین که فشار آب در ان افزایش می یابد،کمتر استفاده می شود.
  • ایزوگام تک لایه نسبت به ایزوگام دولایه قیمت پایین تر و مناسب تری دارد.
  • ایزوگام های دولایه در مکان هایی که آبریز زیاد دارند مثل کف توالت و حمام و پشت بام استفاده می شوند.

استحکام و دوام انواع ایزوگام بستگی به نوع و کیفیت مواد اولیه دارد و هر یک از انواع عایق های رطوبتی که به صورت سفارشی تولید می شوند از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه و قیر بهره مند هستند.

ایزوگام دو لیاه با ضخامت 5 میل
ایزوگام دولایه روکش دار با ضخامت 5 میل

بهترین ایزوگام برای پشت بام کدام است؟

به این نکته توجه کنید که برای انتخاب بهترین مارک ایزوگام بایستی از راهنمایی و مشاوره افرادی که در این زمینه ماهر هستند استفاده کنید. کارخانجات تولید انواع عایق های ایزوگام در ایران فعالیت گسترده ای دارند و این امر موجب می شود که در هنگام خرید ایزوگام در اکثر مواقع به جهت نام ها و برندها و قیمت های مختلف دچار سردرگمی شوید. قطب صنعتی تولید انواع ایزوگام که در دلیجان واقع شده است بیشترین سهم تولید انواع ایزوگام را در ایران و صادرات این محصول به خود اختصاص داده است. انواع ایزوگام پشت بام، دیوار و نماهای جانبی و انواع ایزوگام صادراتی و سفارشی در کارخانجات شناخته شده دلیجان تولید و روانه بازار می شود.
بهترین برند ایزوگام برای پشت بام، با ضخامت 4 میل و وزن هر رول 42 کیلوگرم توصیه می شود. برای مناطق سردسیری ،ایزوگام 5 میل سوپر صادراتی هیرمان دلیجان بهترین گزینه خواهد بود.

انتخاب درست در هنگام خرید ایزوگام می تواند در نهایت، تعمیر و بازسازی را برای سال ها به تاخیر بیاندازد. ایزوگام دولایه روکش دار برای پشت بام گزینه متداول و مناسب تری است.

ایزوگام دولایه استاندارد با کیفیت تضمینی

کیفیت ایزوگام یکی از مهمترین عوامل در انتخاب و خرید این محصول است. ما شاهد هستیم که هر یک از کارخانخات تولید ایزوگام، محصولات خود را با کیفیت و قیمت متفاوت روانه بازار می کنند. این مبحث برمیگردد به انتخاب نوع مواد اولیه و کیفیت تولید محصولات که البته عاملی است که انتخاب و خرید بهترین جنس ایزوگام را مشکل می کند. ایزوگام دولایه استاندارد و باکیفیت که با مواد اولیه مرغوب و قیر پالایشگاهی با درجه خلوض 70 تولید شده باشد هم استحکام و هم قیمت مناسب دارد. ایزوگام استاندارد با روکش های مختلف فویل، نایلون و پودرهای معدنی و یا سنگریزه تولید می شود.
در صنعت ایزوگام ما شاهد تولید انبوه عایق رطوبتی و نام و برندهای مختلف هستیم که همگی تولیدات خود را بهترین مارک ایزوگام در بازار می دانند. اما آن چه مسلم است ایزوگام دولایه، تک لایه و یا سه لایه که واقعاً کیفیت تضمینی داشته باشند و در هنگام و پس از نصب، کاملاً مورد تایید باشند اندک و انگشت شمار هستند.

جهت مشاوره و خرید عمده محصولات با واحد فروش تماس بگیرید.

سرکار خانم حسینی

سرکار خانم دوستی

تلفن کارخانه

خریداران عمده ایزوگام اگر می خواهند در هنگام خرید ایزوگام از ریسک خرید ایزوگام نامرغوب بکاهند توصیه می کنیم با کارشناسان ما در واحد فروش ارتباط بگیرند.

ایزوگام طرح دار با کیفیت بسیار فوق العاده

تعیین قیمت ایزوگام طرح دار تا حد بسیار زیادی تابع انتخاب طرح، رنگ، ضخامت و وزن مورد نظر شما ست که برای مصرف در محل مورد نظر خریداری می‌کنید. به این ترتیب باید نسبت به بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید و همچنین کیفیت مطلوب نصب نسبت به خرید ایزوگام طرح دار اقدام نمائید.
نکات مهمی در خصوص کیفیت ایزوگام انتخابی شما که هنگام سفارش و خرید باید به آن دقت داشته باشید در زیر آمده است که ممکن است مطالعه آن برای شما مفید باشد.

  • ایزوگام طرح دار باید از کشش و انعطاف‌پذیری بالا برخوردار باشد و قدرت حفظ کیفیت را حداقل برای 5 سال داشته باشد.
  • ضخامت هر رول ایزوگام طرح دار بین 3.5 تا 5 میلیمتر و وزن آن 40 کیلوگرم کمتر نباشد.
  • در این صورت هزینه ای که برای خرید و نصب ایزوگام دولایه طرح دار می کنید مقرون به صرفه است.
  • در نهایت باید به این نکته دقت داشته باشید که قیمت ایزوگام طرح دار مقدار ثابتی نداشته و تحت تأثیر عوامل بالا و همچنین برند و طرح می‌تواند متغیر باشد.


قیمت تمام‌ شده ایزوگام 2 لایه طرح دار، کاملاً تابع مواد اولیه مورد استفاده برای تولید ایزوگام طرح دار و توانایی آن برای تأمین موارد و مشخصات فنی خواهد بود.

شرکت هیرمان تولید کننده تولید کننده برتر ایزوگام

یکی از تولید کننده های برتر ایزوگام دلیجان، شرکت هیرمان است که با تولید انواع ایزوگام مناطق گرمسیر، ایزوگام مناطق سردسیر، ایزوگام طرح دار، ایزوگام صادراتی، ایزوگام سه لایه و ایزوگام تک لایه و ایزوگام دولایه با روکش های مختلف فویل، ساده، پودری و دورو نایلکس در بازار این صنعت به یکی از برندهای قابل اطمینان تبدیل شده است.
موفقیت های این شرکت را می توانید در میزان تولید و پخش در داخل کشور و صادرات به کشورهای مختلف و همکاری با پروژه های بزرگ مشاهده نمایید. سه برند برتر ایزوگام دلیجان هیرمان عبارتند از:

جهت مشاوره و خرید عمده محصولات با واحد فروش تماس بگیرید.

سرکار خانم حسینی

سرکار خانم دوستی

تلفن کارخانه

  • ایزوگام سوپر صادراتی هیرمان با ضخامت 5 میلی متر و وزن 50 کیلوگرم که در نوع خود بی نظیر و بی رقیب است و در حال حاضر به کشورهای مختلفی صادر می شود. کد محصول: WP5000
  • ایزوگام صادراتی بردین دلیجان با مشخصات استاندارد در ضخامت 4 میلی متر و وزن 42 کیلوگرم تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه می شود. کد محصول: WP 4000
  • ایزوگام حلزون دلیجان با وزن 40 کیلوگرم و ضخامت 3.5 میلی متر تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه می شود. کد محصول: WP3000
  • ایزوگام طوفان شرق دلیجان با ضخامت 3 میلیمتر و وزن 37 الی 40 کیلوگرم.
  • ایزوگام های طرح دار صادراتی بردین و حلزون دلیجان با ضخامت 3.5 الی 4 میلیمتر و وزن 40 کیلوگرم.

محصولات کارخانه ایزوگام دلیجان با ویژگی های مختلف در اشکال تک لایه، دو لایه، سه لایه، به صورت فویل دار، ساده و یا طرح دار، ارائه می شوند.

ایزوگام طرح آجری دولایه بردین دلیجان
ایزوگام دولایه طرح دار بردین دلیجان

بهترین برند ایزوگام موجود در بازار

در حال حاضر بهترین مارک ایزوگام دولایه در بازار، ایزوگام سوپر صادراتی هیرمان است که با ضخامت 5 میل تولید می شود. مزایای ایزوگام درجه یک هیرمان عبارت است از:

  • عمر مفید این محصول حداقل 20 سال است.
  • دارای چسبندگی فوق العاده بر روی تمام سطوح است.
  • ایزوگام سوپر صادراتی هیرمان دلیجان دارای قیمت بسیار مقرون به صرفه است.
  • این نوع ایزوگام دارای ضمانت 200 ماهه از سوی شرکت تولیدی می باشد.
  • این محصول به اکثر کشورهای خارجی صادر می شود.
  • این محصول دارای استاندارد بین المللی CE  اروپا و ایزو ISO 9001 است.
  • این نوع ایزوگام باعث می شود مصرف کنندگان هر چند سال یکبار مجبور به تعمیر یا تعویض ایزوگام نشوند.
  • این محصول تحسین شده و برگزیده جشنواره کیفیت ایران است.
  • این محصول برای تمام مناطق سردسیری و گرمسیری و معتدل تولید می شود.

ایزوگام های هیرمان با دقت و تمرکز بر انتخاب بهترین مواد اولیه و نوع آب و هوا و جغرافیای منطقه ای تولید می شوند.

ایزوگام سه لایه با تولید سفارشی

ایزوگام سه لایه یکی دیگر از انواع عایق های رطوبتی است که برای پروژه های خاص تولید می شود. این محصول برای مصارف خانگی مناسب نبوده و به جهت وزن سنگین برای مواردی که نیاز به عایق کاری با شرایط ویژه است استفاده می شود.
کارخانه ایزوگام هیرمان دلیجان با بررسی کاربرد ایزوگام سه لایه به صورت سفارشی اقدام به تولید این محصول در متراژهای بالا می کند. بدیهی است که در تولید ایزوگام سه لایه که علاوه بر لایه های تیشو و پلی استر از مفتول های سیمی هم استفاده می شود کاری است که نیاز به تخصص دارد.
برای دریافت هر گونه اطلاعات تکمیلی و در خصوص قیمت ایزوگام سه لایه و نحوه ثبت سفارش با واحد فروش ارتباط بگیرید.

شرکت ایزوگام هیرمان دلیجان توانایی تولید محصولات تخصصی را با بهترین تکنولوژی ها داشته و غیر ممکن ها را برای شما ممکن میکند. فیلم ایزوگام دولایه را در صفحه آپارات هیرمان تماشا کنید.

تغییرات درلایه های ایزوگام و تاثیر آن دراجرا

تغییرات در تعداد لایه های ایزوگام می تواند تا حدودی روی وزن و قیمت ایزوگام تاثیر داشته باشد. اما نکته مهم در این مقوله، تولید بر اساس استاندارد است.
برای تولید محصولات عایق، استاندارد خاصی وجود دارد که عدول از آن جایز نبوده و تولید کننده نمی تواند خارج از آن محصولی را تولید نماید.
تغییر در لایه های ایزوگام، آن را به نوع دیگری تبدیل می کند که برای آنهم مشخصات و استاندارد بخصوصی تعریف شده است. به عنوان نمونه می توانیم از ایزوگام فویل دار و یا تک لایه نام ببریم.
با وجودی که ایزوگام فویل دار و تک لایه مشابهت بسیاری در ظاهر با هم دارند، اما در باطن و در تولید با هم اختلاف بسیاری دارند. ضمن اینکه موارد کاربرد هر کدام با دیگری متفاوت و برای استفاده در محل خاصی تولید شده است.
از ایزوگام فویل دار عموماً برای استفاده در پشت بام استفاده می شود که پس از نصب و رعایت همپوشانی در نصب آنها، سطح مورد نظر بصورت یکپارچه و غیر قابل نفوذ در خواهد آمد.

ایزوگام صادراتی بردین دلیجان محصولی از شرکت هیرمان است که با بهترین مواد اولیه تولید می شود.

جهت مشاوره و خرید عمده محصولات با واحد فروش تماس بگیرید.

سرکار خانم حسینی

سرکار خانم دوستی

تلفن کارخانه


تاثیر تعداد لایه ها در کیفیت ایزوگام

در تصور عامه اینطور جا افتاده که تعداد لایه ها می تواند تاثیر مستقیم روی کیفیت محصولات تولیدی داشته باشد. به این ترتیب هر چه تعداد لایه ها بیشتر باشد احتمال برتری کیفیت نیز بالاتر خواهد رفت.
این تصور از آنجا ناشی شده که از ایزوگام در مناطقی استفاده شده است که نا همگون و غیر سازگار بوده است. یعنی اینکه از ایزوگامی برای نصب استفاده شده که مناسب محل نبوده و بصورت غیر کارشناسی در محل نصب شده است.
بنظر می رسد تعداد لایه تاثیری روی کیفیت ایزوگام ندارد و تنها در استفاده از ایزوگام برای محل نصب باید دقت شود. ایزوگام های تولید شده در لایه های مختلف را برای مکان های مختلف تولید می کنند تا طیف گسترده تری از کاربران را در بر داشته باشد.  

برای انتخاب و خرید بهترین انواع ایزوگام می توانید از مشاوره های کارشناسان ما به صورت رایگان بهره مند شوید. با هیرمان خرید مطمئن و موفق را تجربه کنید.

چرا وزن ایزوگام با ضخامت 3 و3.5 میل هر دو 40 کیلو گرم است؟

با توجه به فرمولی که محصولات دارند وزن ها میتوانند یکی باشند و ضخامت ها متفاوت باشند.

آیا ایزوگام با فویل را دولایه حساب میشود؟

خیر، ایزوگام دولایه از یک لایه الیاف پلی استر و یک لایه تیشو ساخته می شود.

همچنین بخوانید

پست مشابهی وجود ندارد...

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x